Tanke kring namn

När jag satt på bussen hem från stan idag så fick jag ett samtal från min bästa väns moder och när jag svara så var det ingen där att prata med utan hörde bara fotsteg i snön och lite små skratt. Då har då alltså hon råkat ringa från sin ficka/jacka till mig och detta gav mig en funderare kring namnet Andreas. 

Detta var inte första gången detta inträffa, utan detta har hänt tidigare från en hel del olika personer. Brukar få fyllo sms och "av-misstag" samtal bara för att jag står först i deras telefonböcker. Detta är inget problem, men lite halvt frustrerande bara tycker jag.

Så det finns nackdelar med att ha ett namn som börjar på bokstaven A eftersom man då oftast kommer först när antingen folk råkar klicka väldigt snabbt på knapparna eller är i ett sådant tillstånd att dom inte riktigt hinner med att se vem dom skickar till (det är oftast tomma sms också)

Så nu funderar jag på att byta namn bara för att. Kanske överta mitt andra namn istället. Erik Granstedt, låter ju inte helt fel, eller?



Kommentarer
Postat av: Eloff

Byt till Morrissey vafan

2011-02-21 @ 21:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0